donderdag 7 januari 2016

Geklaag over windmolens begint ridicuul te worden

In Trouw van zaterdag staat er weer een negatief verhaal over windmolens. Het stuk van een lezer is prominent met kleur geplaatst. Zo langzamerhand begint het wel ridicuul te worden. Collectief geklaag over broodnodige energievoorziening.
Wie hoor je over desastreuze vernielingen van onze leefomgeving? Hele historische binnensteden zijn verpest door auto's. Prachtige gevels worden verstopt achter reclame van winkelketens. Mooie grachten zijn gedempt. Duingebieden krijgen enorme parkeerterreinen. Het hele land ligt vol lelijke snelwegen, er is geen stukje stilte meer in het land. Is een windmolen in een landschap nou echt zoveel lelijker dan een hoogspanningsleiding? Ik vind van niet. Hier in Groningen wordt het oude cultuurlandschap verpest door megastallen. Zonder enige fantasie gewoon neergepleurd naast historische boerderijen. Ik zie er echt liever een ranke molen staan.
Natuurlijk zijn molens niet ideaal om op te kijken, maar een hogere zeespiegel is ook niet alles. Kom op mensen, zolang je zelf energie slurpt kan je beter niet klagen over een uitzicht lijkt me. Het went heus wel, ik keek zelf ook op een molen en het viel me alles mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten