zaterdag 27 april 2013

Glucose sensoren vergelijken

Van mijn internist kreeg ik een artikel over een onderzoek waarin diverse glucose sensoren werden vergeleken. In dit onderwerp ben ik behoorlijk geïnteresseerd. Zelf heb ik al eens de Dexcom vergeleken met de Enlite (zie blog). Dat kon omdat de importeur van Dexcom daaraan meewerkte. Ik betaalde indertijd de sensoren zelf. Omdat de levensduur van Dexcom vaak heel lang is (zie Amerikaanse fora) vroeg ik aan de importeur of ik de Dexcom mocht proberen. De deal was dat ik de apparatuur in bruikleen kreeg en de sensoren moest betalen. Conclusie was dat voor mij de Dexcom niet geschikt was. Heel jammer, want de ondersteuning was geweldig.

Uit het onderzoek komt de Navigator van Abbott als beste uit de bus. Als er testers worden gezocht, dan hoop ik dat ik mee kan doen! Bij mij werkt de sensor maar op een heel beperkte plek. Ik zou graag onderzoeken of andere sensoren voor mij ook op ander plaatsen goed functioneren. Ik ga maar weer eens contact zoeken met Abbott. Niet geschoten is altijd mis!

2 opmerkingen:

  1. Beste Kees,

    Onze dochter van 14 heeft al 10 jaar diabetes. Omdat het de laatste tijd niet goed met haar gaat (epileptische aanvallen a.g.v. lage bloedsuikers) overwegen wij om een sensor voor haar aan te schaffen. Wij kunnen echter nergens achterhalen wat nu de kosten zijn. Kun jij ons hier meer over vertellen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen