vrijdag 10 juli 2009

Chrome OS, wordt dat wat?

Veel aandacht voor google's aangekondigde OS voor de pc. Zal dat wat worden? Op zich vind ik serieuze concurrentie voor Microsoft zeer welkom. Ik ben wel sceptisch. Al meer dan twintig jaar hoor je mensen beweren dat de pc simpeler wordt vanwege centrale computerkracht. Nu is het argument dat iedereen altijd online is. (of tenminste voor relatief weinig kosten kan zijn). Best een goed argument, maar in het verleden hingen -althans in kantooromgevingen- computers altijd al aan minimaal een LAN.
Zelf stap in nog steeds niet van Windows af vanwege een paar programma's die ik onmisbaar vind. Ik vrees dat de installed base van software een onoverkomelijke drempel is voor een grote doorbaak op korte termijn. Ik hoop van harte dat ik geen gelijk heb!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten