woensdag 7 december 2011

Ondersteuning Medtronic onder de maat

In een ander item sprak ik over mijn problemen met de Enlite sensoren van Medtronic. Ik heb een half jaar zitten klooien voordat ik de boel werkend had. Gedurende die tijd is er meermalen contact geweest met Medtronic. De suggesties varieerden van: u moet wel overtape gebruiken. U moet Tegaderm gebruiken. U moet geen Tegaderm gebruiken. Kortom duidelijk allemaal eerste-lijns adviezen. Op zich natuurlijk geen probleem in het begin. Mijn probleem werd echter niet opgelost. Uiteindelijk is iemand van Medtronic langsgekomen. Ik heb expliciet gevraagd of Medtronic geïnteresseerd is in mijn probleem. Het antwoord was dat dat zeker zo was omdat "Nederland pionierland is" en dat dit soort informatie van belang is. Ik heb dus dagelijks bijgehouden wat de sensoren deden. Keurig met tabellen met situaties en resultaten . Steeds keurig de data geüpload. Terugkoppeling van Medtronic: niets. Hoewel ik er expliciet om gevraagd heb niets gehoord over analyse van data. Zelfs niet dat er niks gevonden werd.
Na veel onderzoek heb ik zelf een manier gevonden om de boel voor mij acceptabel werkend te krijgen.
Ik heb Medtronic gevraagd of ze een gebaar wilden maken voor mijn oplossing. Dat leek mij redelijk. Ik heb een half jaar gegevens zitten verzamelen, heb veel ergernis gehad en heb € 700,= aan sensoren uitgegeven terwijl ik gedurende die tijd de sensoren heb lopen controleren terwijl je de sensoren hoort te gebruiken om je bloedsuiker te controleren. Verder is het natuurlijk zo dat Medtronic mijn tip zal gebruiken. Het antwoord van Medtronic op mijn vraag was dat ik al 5 (!) sensoren had gekregen en dat er niet meer in zat.
Hierover ben ik best teleurgesteld. Echt kwaad werd ik toen Medtronic zei dat wat ik ontdekt had al bekend was bij ze. Wat mij betreft zijn er maar twee mogelijkheden: óf dat is niet waar, óf het is schandalig dat deze mogelijke oplossing nooit met mij besproken is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten